KOZAREC ZA SLOVENSKI MED
Čebelarstvo v Sloveniji je tradicija, slovenski čebelarji pa se še posebej trudimo, da pridelujemo med, ki je zelo kakovostno in varno živilo. V povezavi s tem, smo se na Čebelarski zvezi Slovenije odločili, da živilo s tako vrednostjo potrebuje svojevrstno embalažo, ki bo prepoznavna in v kateri se bo prodajal izključno med slovenskega porekla, pri tem pa se bo kupec zavedal, da je kupil med višje kakovosti.
Danes je embalaža eno ključnih promocijskih orodij za prodajo. Embalaža s svojo vsebino in obliko komunicira s potrošnikom in mu sporoča neke informacije na osnovi katerih se potrošnik odloča o nakupu. Ta funkcija je izredno pomembna v primeru, ko se izdelek znajde na polici med mnogimi konkurenčnimi, podobnimi izdelki. Tukaj nastopi glavna odločitev, kateri izdelek bo prepričal kupca k nakupu, kaj bo pritegnilo njegovo pozornost. Embalaža mora vzbuditi pri kupcu neke emocije, želje in potrebe po nakupu našega izdelka. S pravilno izbiro embalaže lahko dodamo vrednost izdelku, ki ga prodajamo.
Vsi se strinjamo, da so med in ostali čebelji pridelki zelo kakovostni proizvodi, zato si zaslužijo kakovostno embalažo! Med embaliran v primerni embalaži, opremljen z etiketo in prijetnega videza je veliko lažje prodati, potrošnik pa bo zanj pripravljen plačati več.
Zavedamo se, da slovenski čebelarji ponujamo kakovostne izdelke , ki imajo tradicijo in jih večina smatra za živila, ki so več kot samo hranilo, so naravna in zdrava. Prednost čebeljih pridelkov je ravno moč čebeljih pridelkov za zdrav način prehranjevanja, saj imamo vsi potrošniki prej ali slej potrebo po zdravem življenju. Tipiziran kozarec za slovenski med bo slovenski med že na prvi pogled ločil od konkurence, nadgradnja pa bo geografska označba slovenski med. Kozarce bomo lahko uporabljali le za slovenski med in s tem že na prvi pogled ločili zelo kakovosten slovenski med od uvoženega!
Novi kozarec za med, pa bo imel tudi darilno funkcijo, saj je njegova oblika posebna in ob uvedbi kozarcev manjših dimenzij, ki sta ravno tako predvidena in ob uvedbi primerne kartonske embalaže, bo ta kozarec imel zelo široko možnost uporabe: npr. tudi kot darilo, za shranjevanje cvetnega prahu,…
Zavedati se moramo, da bo kupec izbral tisti izdelek, ki mu največ prinaša!
Dodano vrednost izdelku da tudi blagovna znamka. Slovenski čebelarji imamo svojo blagovno znamko, ki zahteva od pridelovalca medu, da med izpolnjuje točno določene kriterije, vložena pa je tudi vloga za pridobitev geografske označbe. Blagovna znamka in geografska označba potrošniku zagotavljata večjo kakovost!
Ob uporabi tipiziranega kozarca za med, uporabi enotnega slogana in znaka, ki bi predstavljal slovensko čebelarstvo, bo promocija izdelka enostavnejša in učinkovitejša. Vse promocijske aktivnosti morajo biti medsebojno usklajene, vedno in povsod se uporablja med v enotnem kozarcu in sčasoma bo že sam pogled na kozarec povedal osnovne lastnosti njegove vsebine, t.j. medu. In kar je najpomembnejše: slovenski med se bo na prvi pogled ločil od uvoženega!
Obsežne raziskave o tem, ali Slovenci kupujemo slovenske proizvode v zadnjem času ni bilo, tako, da lahko edino iz lastnih izkušenj in iz pogovorov z znanci sklepamo koliko Slovencem pomenijo proizvodi slovenskega porekla, še posebno pri hrani. V tej smeri teče tudi nacionalna kampanja živilskopredelovalnih podjetij »Kupujem slovensko«. Vsekakor je eden od ciljev Čebelarske zveze Slovenije, osvestiti kupca o koristih, ki jih prinaša nakup čebeljih pridelkov slovenskega izvora. V tej smeri smo že v preteklem letu napisali in objavili kar nekaj člankov, izdali zgibanko v 300.000 izvodih in plakat v 10.000 izvodih, na katerih opozarjamo kupca zakaj uživati med slovenskih čebelarjev. Nakup čebeljih pridelkov slovenskega izvora ne pomeni v prvi vrsti prihodek slovenskega čebelarja, temveč skrb za naše zdravje, saj kupujemo izdelke znanega izvora, poznamo razmere v katerih so pridelani, poznamo čebelarja in predvsem skrbimo za opraševanje rastlin, in s tem za naše okolje.
Vsa ta dejstva so Čebelarsko zvezo Slovenije pripeljala do tega, da je uvedba enotnega in svojevrstnega kozarca za med NUJNA in v lanskem letu smo v smeri pridobiti svojevrsten kozarec izvedli natečaj in tako prišli do kozarca, katerega bomo v naslednji fazi zaščitili tako na slovenskem kot evropskem trgu.
Cilj uporabe enotnega kozarca: v posebni kozarec se polni med izključno slovenskega izvora.
Vizija: Uporabljajo ga vsi slovenski čebelarji: tisti z 1 panjem in tisti z več 1000. Slovenski med se že na prvi pogled loči od konkurence. Potrošnik tako že na prvi pogled ve, da je v tem kozarcu med slovenskega izvora in mu ni treba izvora iskati na nalepki. Za kozarci stoji tudi interni nadzor, ki kupcu zagotavlja, da je kupil izdelek slovenskega izvora in mu daje občutek varnosti. Kupca želimo prepričati, da je kakovost pomembnejša od cene!
V kozarec za slovenski med se bo lahko polnil samo med pridelan na območju R Slovenije.
Kako zagotoviti, da bo v kozarcu res med slovenskega izvora? Pri prodaji in distribuciji bo moral izbrani koncesionar, ki bo prodajal kozarce, voditi seznam kupcev kozarcev za med ter jim dati v podpis izjavo, da bodo v te kozarce polnili le med slovenskega izvora. Na poziv ČZS mora koncesionar seznam kupcev in izjave dati na razpolago ČZS.
ČZS se zaveže, da bo s pomočjo preglednikov vsakoletno izvajala interno kontrolo, nad polnjenjem slovenskega medu v omenjene kozarce. Pregledala bo količino pridelanega medu v primerjavi s prijavljenim številom gospodarskih čebeljih družin. Pri čebelarju, kjer se ugotovi odstopanje pridelane količine medu glede na prijavljeno število družin (upoštevajoč pašo na območju, kjer je bil med nabran), se opravi pregled medu na prisotnost tujih pelodnih zrn v medu.
Kozarec bo predvidoma na voljo v začetku avgusta 2009!
Kozarec za slovenskega čebelarja predstavlja možnost konkurenčnejšega nastopa na trgu in s tem možnost, da ohranimo slovensko čebelarstvo in s tem naše okolje.
Priloge
| : : Dsc_0234_1.jpg |
