Kdo so kupci čebeljih pridelkov in izdelkov

08.12.2020 10:49:37
Ekonomika
Čebelarji se v  jesensko – zimski mesecih posvečajo trženju čebeljih pridelkov in izdelkov.  To je še eno od čebelarskih opravil, ki je zelo pomembno in od katerega je odvisna ekonomičnost čebelarstva. Velikokrat smo že pisali kako zadovoljiti potrebe kupcev čebeljih pridelkov in izdelkov, kako pristopiti do njih, kako jih nagovoriti, kako jih obdržati,.. Tokrat pa spoznajmo kupce z druge plati. Odgovorimo na vprašanje kdo so naši kupci, kakšne so njihove osebnostne lastnosti. 
Zakaj je tako pomembno poznavanje kupcev? Zato, da se bomo lažje prilagodili njihovim potrebam.

Pa poglejmo vrste kupcev glede na njihove osebnostne lastnosti:
Odločen kupec zelo dobro ve kaj hoče in koliko je pripravljen plačati za izdelek. Prepričevanje takšnega kupca je nespametno. Ima svoja pričakovanja in ne mara večjih presenečenj. Bodite previdni s takšno stranko, saj lahko kaj hitro odide, če ga nekaj zmoti. Nasprotno je neodločen kupec bolj skromen in nima jasnih želja glede nakupa. Med več izdelki se bo težko odločil za enega. Kupca prepoznate po tem, da je bolj tih, miren in ne zna jasno izraziti svojih želja. Prodajalec naj bo potrpežljiv in naj ne ponudi več izdelkov hkrati.

Zaupljivi kupci izberejo ponudnike, ki so jim predani. To so zvesti kupci: ko jih enkrat pridobimo je lahko delati z njimi. Pa vseeno, ne bodimo zaradi tega površni. Nezaupljivi kupci so prepričani, da jih želimo prevarati. Z njimi je treba ustvariti zaupanje.

Skromni kupci ne marajo novosti, raje imajo standardno uslugo. Lahko postanejo naše zveste stranke, če jih znamo pridobiti na svojo stran. Nasprotno pa so ošabni kupci zaverovani vase in v svoj prav. Prodajalec mora pri taki stranki paziti  kaj govori in da ji ne daje informacij, v katere ni povsem prepričan. Po drugi strani, pa tudi stranki ni primerno dokazovati, da se moti. Takšni stranki ponudite kaj posebnega in pohvalite njeno izbiro.

Nestrpni kupci se stalno pritožujejo. Navadno nimajo časa in hočejo takojšnjo postrežbo. Ustvarjajo napeto ozračje. Prodajalci morajo biti do njih še posebej pozorni. Prodajalec naj poskrbi, da ga bo čim prej postregel in ga ob tem še zabaval. Potrpežljivi kupci so bolj tihi, mirni in čakajo, da pridejo na vrsto. Prodajalci bodite pozorni do njih, ker vas bodo pozorno poslušali.

Grobi kupci imajo vedno prav, tečnarijo brez razloga in grobo napadajo prodajalca. Na vsak majhen spodrsljaj se burno odzovejo. Prodajalci ohranite mirno kri in ne se prepirati z njimi. S svojim vedenjem rajši pomirite stranko.

Glasni kupci veliko govorijo, vendar ne povedo, kaj v resnici želijo. Hitro bodo užaljeni, če jih boste prekinili. Poskušajte ga čim bolj neopazno preusmeriti v pogovor o stvareh, ki jih želi kupiti. Razumni kupci upoštevajo priporočila prodajalca, vendar si vzamejo več časa za razmislek.

Upamo, da boste lahko koristno uporabili nasvete. Želimo vam čim več (prijaznih) kupcev, ki bodo prisegali na čebelje pridelke in izdelke slovenskih čebelarjev.
Besedilo je povzeto po delu Tanje Skok, Psihologija prodaje.
 
Nataša Klemenčič Štrukelj